Yükleniyor...

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal kimlik tasarımı konusundaki tutumlarınız sektörünüzde lider bir konuma yükselme gibi hayalleriniz varsa, gerçekleşmesi için de bir kurumsal kimlik tasarımı uygulama planı ve stratejiniz vardır. Bir girişimi ölümsüz yapan ve piyasasında sağlam, kaliteli, vizyon sahibi kılan yegane şey kimliktir. Ama deneyimsiz veya kurumsal kimlik kazanma konusunda artı ve eksi değerlendirme yapmayan kuruluşlar, uçurumun kenarındakilerden farksız bir maceraya atıldıklarını, çalışmalarının geri dönüşümlerini alamamalarından anlıyorlar. Dikkat ediniz bu kişilerin ikinci girişimlerinde ilk yaptıkları çalışma, kurumsal kimlik tasarımıdır.
 

Başarmanın YOLU
Burada sadece başarmanın yolunun kurumsal kimlikten geçtiği iddiasını veya tezini işleme gayreti içerisinde değilim. Bunun tek başarı nedeni olmayacağını da herkes bilir. Ancak eksik bilinen bir durum var. Dünya da eski iş sektörü ve ticaret anlayışının altından çok sular aktığı konusunda. Eskiden Fordizm olarak anılan dönemlerdeki, girişim ve sektör anlayışı içerisinde bugün; hareket edilmesi, yani kimliksiz ve nüfuzsuz olunması, sadık müşteri kitlesine sahip olamayacağınız anlamına gelir. Çünkü günümüzde aidiyet tutkusu ve duygusu, eski zamanlardan daha fazla önemli ve kalıcı etkiler sağlıyor. Tıpkı bir ailenin üyesi olmak gibi, bir hizmetin, markanın veya ürünün üyesi olmak, aidiyet duygusuyla müşteri bağlılığında aile ferdi gibi davranmak bugünkü ticaret anlayışında mümkün.
Eğer bir kimliğiniz yoksa, aidiyet duygusuyla size bağlanacak olan kişileri de etrafınızda toplamanız mümkün değildir. Bu nedenle kurumsallık denen kimlik oluşturma operasyonu, çalışanlarınızdan müşterilerinize kadar sadakatli bir ekibin, firmanın, girişimin oluşturulmasında önemli bir ayağı ifade ediyor. Kendinizi nasıl tanımladığınızı gösteren bir logo, imaj, prestij, ürünlerinizin, hizmetlerinizin her safhasına yayınlamalı ve sürekli sizi konuşmalı.
 

Bunlar neyi ifade ediyor?
Kurumsal kimlik tasarımı hususunda amaç ve gaye, işletmenin vizyon ve misyonuna uygun görseller meydana getirmektir. Bu en basitinden bir logo da olabilir, ürün ve hizmetlerinizin üzerinde bulunan kapak tasarımları da olabilir. Hatta kartvizitlerden, antetli kağıtlara kadar her şey misyon ve vizyonunuzu konuşan, görsellerle desteklenmeli. Bu durum, müşterilerinizin sizin logo veya kimliğinizi belirleyici herhangi bir işaret gördüğü yerde farkındalık yaratır. Bu farkındalığın benimsemeye, kabul etmeye, sevmeye, sürekli bir müşteri elde etmeye yarayacak faydaları vardır.
Kişi sizden bir kez hizmet aldığında ve bundan memnun kaldığında, ikinci bir hizmeti alması için gereken, kendinizi hatırlatıcı simge ve görsellerin sürekli etrafında dolaşması, aklına gelmese de bilinç altında sizden aldığı hizmetin memnuniyetini ifade eden duyguların yerleşmesi, dolayısıyla sadık bir müşteri kazanmanızda, tavsiye edilecek bir yanınızın olmasında, kurumsal kimliğiniz destekleyici bir vazife yürütür. 

1 Nisan 2020 Çarşamba

Kurumsal

Kimlik

Tasarımı

KurumsalKimlikTasarımı

kurumsal

kimlik

tasarimi

KurumsalKimlikTasarımı

kurumsal kimlik

kurumsal kimlik tasarımı


Ankara Sosyal Medya Ajansları
Ankara Sosyal Medya Ajansları

Ankara sosyal medya ajansları, sosyal medya stratejileri, sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama ve marka yönetimi gibi alanlarda hizmet veren profesyonel ajanslardır.

11 Nisan 2023 Salı
Katalog Tasarım
Katalog Tasarım

Kataloglar, bir markanın veya işletmenin ürün ve hizmetlerini tanıtmak, müşterilere sunmak veya satışlarını artırmak için kullanılan etkili bir pazarlama aracıdır.

11 Nisan 2023 Salı
Grafik Tasarım
Grafik Tasarım

Ajans 365, bir grafik tasarım ajansı olarak faaliyet gösteren bir şirkettir. Grafik tasarım alanında hizmetler sunarak markaların görsel kimliklerini oluşturur, görsel iletişimlerini geliştirir ve çeş

11 Nisan 2023 Salı
Creative Reklam Ajansı
Creative Reklam Ajansı

Reklam ajansları, markaların ve şirketlerin pazarlama iletişimine yardımcı olmak için hizmetler sunan profesyonel organizasyonlardır.

11 Nisan 2023 Salı
445 0 365