Markanızın kimliği, şirketinizin kişiliğidir. Tüketicinin zihninde öne çıkmasını sağlayan ve onu rekabetten ayıran şey budur. Bir kurumsal kimlik kılavuzu, yazı tipleri ve renklerden logolara, uygulamalara ve görüntülere kadar markanızın grafik uygulamalarının tüm kurallarını ayarlamaktan sorumludur. Bir şirketin tasarım yoluyla kendini dünyaya nasıl sunduğunu açıklayan bir referans aracıdır. Görsel bir rehber oluşturmanın iki ana avantajı vardır: tutarlılığı garanti eder ve zaman kazandırır. Tutarlılık, sorunsuz bir marka imajı oluşturmanın anahtarıdır. Her işletmenin bültenler, sosyal medya görüntüleri veya çevrimiçi reklamlar gibi iletişim parçaları oluşturması gerekir. Bir kimlik kılavuzu, tüm bilgilerin toplanmasına izin verir, böylece herkes istediği zaman erişebilir ve istedikleri bilgilere zaman kaybetmeden ulaşabilirler.
Kurumsal kimlik kılavuz içeriğine bakacak olursak eğer;
Bir stil rehberi oluşturmadan önce markanın farkında olmalısınız. İlk bölümde misyon, vizyon, kişilik ve temel değerler gibi temel kavramlar açıklanmalıdır.
Logo, bir markanın en iyi reklamıdır. Kılavuzun bu bölümü, logonuzun herhangi bir ortamda doğru bir şekilde kullanımını garanti eder. Burada farklı versiyonlarının nasıl ve ne zaman kullanılabileceğini detaylandırmak gerekir.
Birincil ve ikincil kurumsal renklerin seçimi, markalaşmanın en önemli unsurlarından biridir. Kurumsal kimlik kılavuzu, hem baskı hem de dijital medya için, referanslar kullanılarak bir renk örneği belirtilmelidir.
Herhangi bir markanın kendi kurumsal tipografya kombinasyonu vardır: logonun ana olanı ve metinlerin gövdesi için ikincil bir diğeri. Kurumsal kimlik kılavuzu, font ailesini (normal, kalın veya italik yazılmış) ve yazı boyutlarını (h1, h2, h3) belirtir.
Kurumsal kimlik kılavuzu farklı yayınlarda daha önce belirtilen tüm öğelerin uygulamalarını içeren bir bölüm bulundurur. Her işletmenin tarzına bağlı olarak, tasarım kartvizitler, broşürler ve zarflar gibi. Ayrıca kırtasiye malzemelerine, tişörtler ve kalemler gibi promosyon malzemelerine de dahil edilebilirler. Dijital formatların örnekleri de burada sunulmaktadır: reklam afişleri, sosyal medya gönderileri ve web öğeleri. Tüm bunlar, markanın, tipografyaların ve kurumsal renklerin farklı çevrimiçi ve çevrimdışı uygulamaların görsel örneklerinde kullanımını açıklar.
Kurumsal kimlik kılavuzu uzunluğu, her şirketin ihtiyaçlarına göre değişir. Temel amaç, tutarlı bir görsel kimliği ayrıntılandıran ve gelecekteki herhangi bir tasarım projesi için referans noktası olabilecek bir kılavuz oluşturmaktır.
AJANS 365’TE KARŞINIZA YÜZDE YÜZ MEMNUNİYET VE KUSURSUZ HİZMET ANLAYIŞIYLA ÇIKIYORUZ.
Reklam ajansları genel olarak markanız için tüketici bir hedef kitlesi belirler. Tüketicilerin hedef kitlesinde ki uygun ortamların kullanılma sıklığı
Pazarlama dijital dünyaya gittikçe daha fazla kayarken, deneyimli bir dijital reklam ajansına ve sağlam bir dijital stratejiye sahip olmak her zamanki
İlk kabul edilen reklam ajansı 1786'da William Taylor'dı. 1800 yılında James 'Jem' White tarafından Londra, Fleet Street'te başlatılan bir diğer erken